بسته بندی محصولات بهداشتی

بسته بندی محصولات بهداشتی

شرکت های طراحی بسته بندی ابتدا استفاده کنندگان از محصول را در نظر می گیرند و مطابق با نیاز و سلیقه افراد اقدام به شروع طراحی می کنند. عواملی از جمله رنگ، لوگو، راهنمای استفاده، علامت های استاندارد، مواد تشکیل دهنده، ویژگی های خاص محصول و . . . در طراحی بسته بندی محصولات بهداشتی و آرایشی در نظر گرفته می شوند. بعنوان مثال برای محصولات مرطوب کننده یا مواردی که احساس خنکی و طراوت به فرد می دهند، استفاده از طیف رنگ هایی مثل آبی می تواند احساس لازم را هنگام روبرو شدن اولیه فرد با محصول منتقل کند. هویت برند نیز در طراحی بسته بندی محصولات بهداشتی و آرایشی در نظر گرفته می شود. بسیاری از محصولات هویت برند کلاسیک دارند برخی نیز لاکچری هستند. بنابراین در انتخاب رنگ و طرح جعبه بسته بندی آن ها از هویت برند الهام گرفته می شود.

تحقیقات که بر اساس نظرات هزار نفر از افراد خصوصا بانوان صورت گرفته است، نشان می دهد که موارد زیر در قفسه فروشگاه یا مراکز خرید برای مشتریان مهم بوده است:

  • ۸۳ درصد از افراد، خوانا و واضح بودن کلمات روی جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی برایشان مهم است.
  • ۷۷ درصد گفته اند که بسته‌بندی لوازم آرایشی باید از دور در قفسه فروشگاه مشخص باشد.
  • ۷۴ درصد گفته اند که درج دستورالعمل استفاده از لوازم لوازم آرایشی و بهداشتی بر روی بسته‌بندی، برایشان مهم است.
  • ۵۷ درصد گفته اند که برای شان مهم است بدانند این محصول برای چه نوع پوستی مناسب است.
  • و بیش از نیمی از افراد گفته اند که زیبایی کلی بسته بندی برایشان مهم است.

می دانیم که در بروشور داخل جعبه محصولات بهداشتی راهنمای مصرف آن به طور کامل توضیح داده شده، اما مشتریان می خواهند در قفسه های فروشگاه هنگامی که با محصول روبرو می شوند دستور مصرف و مواد تشکیل دهنده آن را روی جعبه بسته بندی مطالعه کنند.

زیبایی بسته بندی در مورد محصولات بهداشتی اهمیت بیشتری نسبت به محصولات دیگر دارد، چراکه خانم ها به زیبایی محصولاتی که به صورت روزانه از آن به منظور زیبایی شان استفاده می کنند اهمیت می دهند. درمورد استانداردهای بسته بندی، شرکت ها از مقوای پشت سفید برای بسته بندی محصولات بهداشتی استفاده می کنند، چراکه این مقوا برای محصولات بهداشتی و دارویی کاربرد دارد، نام دیگر مقوای پشت سفید، ایندربرد است. عواملی که افراد در برخورد اولیه با محصول به آن توجه می کنند: رنگ بسته بندی، فونت، شکل و طراحی جعبه، علامت های استاندارد، نام برند، دستور مصرف، تصویر چاپ شده روی محصول (ممکن است تصویر فردی بعنوان مدل روی جعبه چاپ شده باشد، معمولا از مدلینگ های مشهور یا سلبریتی ها برای شخصیت معرف برند استفاده می شود).

استفاده از بسته بندی برای شرکت ها، تبلیغات مهمی به شمار می رود که نیازی به هزینه ندارد و مشتری در برخورد با آن در صورت رضایت می تواند بلافاصله خرید را انجام دهد. لوازم بهداشتی و آرایشی، یکی از پراستفاده ترین اقلام مورد نیاز جامعه است. به غیر از کیفیت، یکی از مواردی که باعث می شود افراد به یک برند وفادار بمانند، طراحی پاکت بسته بندی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *