فواید استفاده از پاکت های بسته بندی ایستاده زیپدار در صنایع غذایی

پاکت های ایستاده زیپدار در صنایع غذایی

فواید پاکت بسته بندی چیست ؟ پاکت های ایستاده زیپ دار به عنوان یکی از بسته بندی های نوین می باشد که کاملا برای بسته بندی مواد غذایی ایده آل بوده و در عین حال به علت شکل ظاهری و فیزیکی خود قابلیت ایستایی در شلف فروشگاه را داشته و همواره نظر مشتریان را به خود جلب می نماید. در عین حال به دلیل وجود زیپ بر روی پاکت این امکان را ایجاد می نماید تا مصرف کننده با توجه به میزان مصرف خود دوباره درب پاکت را به آسانی بسته و در قفسه یا کابینت یا یخچال فریزر خود تا مصرف مجدد نگهداری نماید. در این مقاله از  مجله رسام پک، فروشگاه پاکت بسته بندی با ما همراه باشید.

فواید بسته بندی با پاکت های ایستاده زیپ دار

بسته بندی مواد غذایی بر اساس اهداف مصرف کنندگان متغییر می باشد و تولید کنندگان در بازارهای رقابتی عمل می کنند. در شرایطی که شیوه های متنوع بسته بندی بیان کننده بودجه تولید کنندگان و نیازمند جابجایی های مواد غذایی می باشند ، سهم بازاریابی در تجارت، از بسته بندی تا نفوذ در روند تغییرات خرده فروشی در صنعت بازاریابی ادامه می یابد.

در حقیقت به دلیل اینکه عادات خوردن و خرید کردن رو به رشد می باشد، بسته بندی بیشتر به عنوان (کمک های بازاریابی) اهمیت می یابد. همچنان که تولید کنندگان می کوشند در محیط های خرده فروشی دوام آورند، نوآوری در بسته بندی راهکاری رو به ترقی می باشد. ارائه نیازهای پر کردن محصول (PACKAGING) ، محصولات خشک و بسته بندی مایعات پیش بینی می شود که این تجارت ادامه دار به سمت پاکت های ایستاده (STAND UP) که به صورت پاکت زیپ دار ( پاکت کاست دار و پاکت پاشنه دار) ادامه خواهد داشت. “چراکه رشد در بخش بسته بندی مثبت پیش بینی میگردد”.

پر کردن تولیدات خشک

کیسه گیری و یا به عبارتی بسته بندی محصولات غذایی غیر قابل شمارش است، از پودرهای کیک و ادویه جات تا قهوه و پودرهای انرژی زا را در بر میگیرد. سرویس بسته بندی با لفاف های بسته بندی شامل اندازه گیری وزن مناسب، یافتن منابع مواد و جمع آوری ملزومات خاصی که به هر محصول مبدل میگردد همگی به هم گره خورده و نیازمند بسته بندی مناسب و زیبا می باشد، که امروزه پاکت های ایستاده متمایز و جلوه دهنده محصولات می باشند.

پاکت های کاست دار، بعنوان نمونه در اشکال مختلف، مناسب برای کالاهای مختلف موجود در بازار می باشند. مدل ایستاده این پاکت ها (پاکت های پاشنه دار STAND UP ) جهت بسته بندی محصولات مایع نیز کاربرد دارد. بعلاوه اینکه فرصت تجاری منحصر به فردی برای تولید کنندگانی می باشد که به دنبال جایگزین کردن بسته بندی مجزا می باشند.

پاکتهای کاست دار زیپ دار در میان تولیدکنندگان مواد پودری طرفداران به سزایی دارد، زیرا فرصت به نمایش گذاشتن پاکت های ایستاده با چاپ های بینظیر در میان کیسه هایی شفاف چیده شده در فروشگاه ها این امکان را به بیننده میدهد که از دور نیز نظاره گر محصولات باشند. این نوع بسته بندی استاندارد متداول جهت بسته بندی قهوه و پودر شکلات بوده که با تکیه بر استاندارد گرافیک چاپی مناسب میتواند جهت تقویت بازاریابی به فروشنده کمک به سزایی داشته باشد.

جهت ارائه انعطاف پذیری بیشتر در پاکت هایی که پودر خشک در آنها نگهداری می شود میتوان این پاکت ها را از سه طرف و یا هر چهار طرف پرس کرد. از مزایایی این پاکت ها به علت دوخت پذیری و پرس مناسب ، سرعت بالا در بسته بندی کالا میباشد که در ایجاد راه حل های مقرون به صرفه بودن تولید برای دامنه بسیاری از کالاها میباشد.

فواید بسته بندی در پاکت

علاوه بر سبک های متفاوت بسته بندی پاکت های موجود و فوایدی که هر کدام از این سبک ها دارند ویژگی های سفارشی نیز غالباً با سرویس بسته بندی پاکتی ترکیب می گردند تا نیازهای محصول را تامین نمایند. حسن انجام بسته بندی در گرو معین نمودن متریال و آنالیز مناسب با نیازهای تولید کنندگان برای رسیدن به موقعیت فروشی صددرصد در فروشگاه ها میباشد که این مهم تنها با تکیه بر دانش مجریان ساخت و چاپ لفاف های بسته بندی موثر بوده که در نهایت بسته بندی با طراحی و چاپ درخور تجارت امروز نیازهای تولیدکننده و خریدار را برآورده می نماید. ترکیب لایه های مناسب در هر پاکت ، مواد خشک را از رطوبت، بخار، آفت، نور خورشید، خاک و مواد شیمیایی حفظ می نماید. بعلاوه لایه های لمینیت برای حفظ پاکت ها از پارگی و سوراخ شدن ، و قدرت انجماد بیشتر اضافه میگردند.

لفاف Pe-Ps (پلی استر و پلی اتیلن) در برگیرنده پاکت های بسیاری در بازار امروز هستند و COSMETIC WEB یک روش مورد استفاده در ساختار فیلم های چاپ می باشد که دارای لایه خارجی پلی استر(PET) با یک لایه داخلی آلومینیومی هستند که بیشتر در شامپوها ، روغن ها، کرم ها و مایعات دیگر شاخه میگیرند ولی اکنون با پودرهای خشک و پاکت های خاص مانند آبنبات خام ، پاستیل و اسنک و … هم یافت می گردد.

دستگاه انحراف سنج یا Turnkey service

در پاکت سازی احتیاجات نگهدارنده بودن متریال و آنالیز پاکت، از مورد توجه ترین بخش های ساخت به شمار می رود و سرویس های بسته بندی از ابتدا تا انتها را تحت شعاع قرار می دهد. ابتدا باید سبک و جنس انتخاب گردد، سپس مشخصات و ابعاد دقیق پاکت در اختیار گرافیست هایی که در این پروژه ها فعالیت می نمایند قرار می دهند. اگر بسته بندی ثانویه مورد نیاز باشد، اطمینان حاصل نموده که بسته بندی کننده لوازم مورد نیاز ، فضا و افراد لازم را داشته باشد تا بتوانند کلیه نیازهای پروژه را برآورده نمایند.

راه حل های کم هزینه خودکار

به دلیل اینکه این روند کاملاً خودکار می باشد تولید پاکتها در مقیاس بالا ارزش زیادی برای شرکتهایی دارد که به دنبال چرخه سریع و هزینه کمتر می باشند. با توجه به فاکتورهای موجود این نوع بسته بندی (پاکت های ایستاده) از قبیل انعطاف، سرعت در تولید و همگام بودن با کلاس جهانی بسته بندی میتوانیم برنامه جدید بسته بندی را در آینده نزدیک پیش بینی کنیم.

بر اساس درخواست ها، مکانیزم های پلمپ کردن (پرس کردن) و دوخ زدن های متعددی برای پاکت ها استفاده می گردد تا نیازهای هر نوع محصولی را برآورده نماید. Zipper (زیپ کیپ) و اسلایدر برای نمونه زمانی استفاده می گردند که محتویات پاکت برای دفعات متعدد از بسته خارج و یا داخل می شود. نمونه مهروموم پلمپ (Press seal) یا همان پرس گرم اصولاً برای مواد غیر خوراکی استفاده می شود، از طرفی هم برای محصولاتی مانند سوپ های خشک و پودرهای انرژی زا تک وعده ای که احتیاجی به بسته شدن بسته ندارند استفاده می شودکه به آنهامحصولات یک بار مصرف میتوان گفت.

راهکارهای مدرن پاکت کردن

پاکت های کاست دار (پاکت های پاشنه دار) احتیاجات بسته بندی پودرهای خشک را برآورده کرده و در ادامه نیز می دهند تا برای بسته بندی مایعات نیز اینچنین محبوبیتی را به وجود آورند. قابلیت انعطاف پذیری این نوع از بسته بندی و مقرون به صرفه بودن آن، در کنار رضایت مشتریان از این نوع بسته بندی محصولات، ارائه ترکیب بندی های متعدد با قابلیت های فراوان را به همراه خواهد داشت، تا در آینده ای نزدیک تمام طبقات فروشگاه ها با پاکتهای ایستاده جلوه زیباتری پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *