پاکت سه طرف دوخت

همه چیز درباره پاکت های سه طرف دوخت

پاکت ها از آن جهت که برای نگهداری و بسته بندی محصولات استفاده می شوند، بسیار مهم هستند. یکی از پر کاربرد ترین و جدید ترین این محصولات پاکت سه طرف دوخت است که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر پاکت ها است. قیمت عمده پاکت سه طرف دوخت بسیار مناسب و به صرفه است؛ علاوه بر این بسیار جادار است و فضای کمی را اشغال می کند. انتخاب بسته بندی برای کارخانه ها یکی از اولویت ها است و اهمیت ویژه ای دارد، زیرا عامل مهمی در جذب مشتری است. آن‌ها باید پاکت ها را به صورت عمده خریداری نمایند و به دنبال با کیفیت ترین محصول با قیمت مناسب هستند. انواع پاکت‌های سه طرف دوخت  از جمله پاکت وکیوم سه طرف دوخت را می‌توانید از مجموعه رسام پک، فروشگاه پاکت بسته بندی، خریداری کنید.

همه چیز درباره پاکت های سه طرف دوخت

این محصولات یکی از جدیدترین تولیدات برای استفاده در صنایع مختلف هستند و در مجموعه رسام پک در انواع مختلفی تولید می شوند که برای بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی های صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول دارای شکل ها و اندازه های متفاوتی است که برخی از این انواع در زیر نام برده شده اند:

  • پاکت رگال دار
  • پاکت وکیوم
  • پاکت زیپ دار

نوع اول دارای شیاری برای آویزان کردن از رگال می باشد. نوع وکیوم بیشتر برای مواد غذایی کاربرد دارد و به صورت حرارتی وکیوم شده است و شیاری برای باز و بسته شدن دارد. پاکت زیپ دار هم همان گونه که از اسمش پیداست، دارای زیپ است و به وسیله آن باز و بسته می شود. هر یک از این نوع ها با توجه به سایز و قالبی که دارند برای بسته بندی مواد خاصی کاربرد دارند.

بسته بندی در بازار دارای تعریف دقیقی است. این مفهوم به معنای ایجاد یک سیستم پوششی که سلامت کالایی که داخلش قرار می گیرد را در فاصله تولید تا مصرف تضمین کند و آن را از ضربات، لرزش، فساد، فشار و ارتعاش محافظت کند. از طرفی این پوشش باعث یک ارتباط و اعتماد بین تولید کننده و توزیع کننده می شود و از طرفی بین خریدار و آن دو نیز اطمینان خاطر ایجاد می کند. بسته بندی از این جهت نیز حائز اهمیت است که بر روی آن تمامی اطلاعات کالا مانند تاریخ تولید، انقضا، مشخصات شیمیایی و فنی، روش استفاده و نگهداری و قیمت بر روی آن ثبت می شود.

آشنایی با موارد مصرف پاکت های سه طرف دوخت

در کل این محصولات برای بسته بندی استفاده می شوند و این کار دو نقش مهم در بازار ایجاد می کند:

1 – مظروف ساختن (نگهداری) کالا

2 – معرفی بیشتر و بهتر کالا و جذب و تشویق مخاطب برای خرید (برای عرضه بهتر و رقابت در بازار)

این محصولات دارای مصارف مختلفی هستند و به تعداد زیاد در صنایع و کارخانه های متفاوت کاربرد دارند. یکی از مهم ترین آن ها پاکت متالایز است. این محصول از جنس پلیمری است و اغلب با لایه نازک فلزی پوشش داده می شوند. وزن بسیار کمی دارند و قیمتشان نیز مناسب است و از نظر ظاهری همانند فویل آلومینیوم می باشد. این محصول به صورت وسیع برای بسته بندی و تزیین مواد غذایی به کار می آید. همچنین از آن برای عایق کاری لوازم الکترونیکی و کاربردهای خاص دیگر استفاده می شود. البته کاربرد پاکت متالایز برای اولین بار به این صورت بود که برای تزیینات و به عنوان زرق و برق در مراسم ها و کریسمس مورد استفاده قرار می گرفت و بعدها به عنوان روبان و لفافه کاربرد داشت.

امروزه بسته بندی گوشت و مرغ به پاکت های سه طرف دوخت احتیاج دارد تا از نفوذ هوا و میکروب به داخل آن ها جلوگیری کند. این محصولات جزو پاکت های مرغوب و وکیومی هستند که انواع جدید آن مانند پلی اتیلن و پلی استر و لمینت باید با استفاده از ماشین آلات جدید و به روز تولید گردد.

برخی از کشورها قبلاً بسته بندی های سنتی روکش شده با آلومینیوم را با بسته بندی های پلاستیکی قابل انعطاف جایگزین کرده اند. تعویض، بیشتر در برخی از محصولات مانند محصولات نشات گرفته از گوجه فرنگی، شیر و پودر قهوه متمرکز است. به عنوان مثال، در برزیل تقریباً ۱۰۰٪ بسته های ایستاده کیسه ای برای موادی مانند رب گوجه فرنگی، با فیلم های پلی استر متالیزه شده با قابلیت نفوذناپذیری بالا تولید و استفاده می شوند.

این روند جایگزینی از ورقه آلومینیومی به پوشش متالایز در سطح جهان ادامه دارد. در حقیقت، این روند یک هدف مهم را دنبال می کند و آن جایگزینی بسته های سفت و سخت با بسته بندی های انعطاف پذیر برای انواع صنایع و تجارت ها که مزایای فراوانی به دنبال دارد، می باشد. از مزایای آن می توان به کاهش وزن بسته بندی، امکان پر کردن فضای بهتر در حین حمل و نقل و ذخیره سازی، انعطاف پذیری قالب ها و سیستم باز و بسته شدن راحت و … اشاره کرد.

ویژگی های پاکت های سه طرف دوخت

این پاکت ها در انواع مختلفی تولید می شوند،  هر یک ویژگی های خاص خود را دارا می باشند و برای مصرف مخصوصی استفاده می شوند. به طور مثال پاکت متالایز یک سطح نقره ای شفاف دارد که نور را بازتاب می دهد و شبیه به فویل آلومینیوم است. پاکت یکرو شفاف نفوذپذیری را نسبت به رطوبت، نور و هوا کاهش می دهد. خاصیت ممانعت کنندگی آن ها به اندازه آلومینیوم نیست، این یکی از دلایلی است که به طور کامل جایگزین آن نشده اند. البته انواع پیشرفته تر که ممانعتشان به اندازه این فلز است تولید شده اند ولی استفاده آن ها هزینه بر تر می باشد و به صرفه نیست.

برتری این محصولات نسبت به این فلز دانسیته کم تر و وزن سبک ترشان است. همچنین نسبت به دوخت های حرارتی مقاومت بیشتری دارند. از کاربرد دیگر آن ها می توان به بسته بندی مواد غذایی نظیر فست فود، قهوه، اسنک و آب نبات اشاره کرد. همچنین یکی از بسته بندی های مهم و با کیفیت در صادرات گوشت به شمار می روند. برای پخت و پز در ماکروویو نیز قابل استفاده هستند.

بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی دیگر با استفاده از این نوع کاور جذابیت خاصی برای محصول خود ایجاد می کنند و به این ترتیب در مقایسه با سایر بسته بندی ها مشتری بیشتری را جذب می نمایند. یک نوع دیگر این پاکت ها پاکت کاست دار است. منظور از کاست در واقع این است که یکی از وجوه پاکت دارای مساحت بیشتری است که با توجه به نوع استفاده ممکن است یکی از انواع زیر باشد:

  • بغل کاست
  • ته کاست
  • بغل و ته کاست

برای بسته بندی حبوبات از پاکت یکنواخت و بدون کاست استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم پاکت های متالایز این است که چاپ پذیری بسیار بالایی دارند در حدی که ریز ترین جزییات هم به خوبی روی آن چاپ می شود و قابل مشاهده است و تا مدت ها رنگش را از دست نمی دهد.

راهنمای خرید پاکت های سه طرف دوخت

به طور کلی هدف از بسته بندی حفاظت از محصول، انبار کردن، بازاریابی و فروش و حفاظت از کیفیت آن می باشد. به این ترتیب هم زمان نگهداری محصول افزایش می یابد و هم از فساد درونی و بیرونی جلوگیری می شود. اتفاق مهم دیگر حمل و نقل راحت و بهتر محصول می باشد.

برای خرید این محصولات باید بدانید که انواع پاکت بسته بندی در بازار وجود دارد و باید با توجه به کاربرد یکی از آن ها که در بالا به برخی از آن ها نیز اشاره شد را انتخاب نمایید. یکی دیگر از ملاک های مهم در انتخاب این محصول جنس پاکت است. جنس باید طوری باشد که تحمل وزن ماده ای که قرار است درون بسته قرار بگیرد را داشته باشد. پاکت ها می توانند نایلونی و یا کاغذی باشند که بستگی به استفاده آن دارد.

نوع کاغذی خاصیت وکیوم را ندارند و بیشتر جلوه زیبایی به بسته بندی می دهند و یا حس نوستالژیک ایجاد می کنند. البته در عین حال در قشای داخلی خود دارای پلی اتیلن هستند که این باعث می شود ماده از رطوبت حفظ شود و ماندگاری آن بالاتر رود.

برخی بسته ها دارای پنجره ای شفاف هستند که باعث می شود ماده داخل آن دیده شود. مانند بسته بندی های برخی مواد غذایی. با توجه به سلیقه و کاربرد بر روی بسته می توانید به صورت دلخواه رنگ یا نوشته های متفاوت چاپ نمایید.

برای هر یک از پاکت ها یک راندمان بسته بندی محاسبه می شود. فاکتور مهم در این مساله همواره سطح پوشش دهی است که به عنوان یک شاخص مهم مطرح است. این عامل عبارت است از حداکثر پوشش با کمترین مقدار لفاف مصرفی در پاکت های ایستاده که در کل زیره یا قاعده و یک شکل هندسی سه بعدی دارند. به همین دلیل دارای ظرفیت بسیار بالایی می باشند.

عامل مهم دیگر که در انتخاب مهم است، ماندگاری بالا است. پاکت های زیپ دار به واسطه داشتن زیپ می توانند امکان استفاده در مدت زمان طولانی و برای نگهداری مواد گوناگون را دارند.

پاکت های ایستاده به دلیل این که باعث می شود مشتری محصول را واضح تر ببیند و در واقع در دید هستند، به خودی خود یک تبلیغ برای محصول هستند و باعث جذب بیشتر می شوند. آن ها به واسطه شکل هندسی خود قفسات فروشگاه ها را زیباتر می کنند.

تولید پاکت های سه طرف دوخت شفاف

امروزه با توجه به افزایش روزافزون استفاده از این گونه پاکت ها، تولید کنندگان در حال افزایش تولید این محصولات هستند. آن ها این کار را زیر نظر متخصصین انجام می دهند و برای بالا بردن کیفیت محصول تولیدی همواره در تلاش هستند. پروسه ساخت هر یک پاکت سه طرف دوخت شامل مراحل منظم و تعریف شده ای است که از قبل با دقت و محاسبات زیاد توسط مهندسین و کامپیوتر ها برنامه ریزی شده است و هر مرحله به وسیله دستگاه خاصی انجام می شود. محیط کارخانه باید از نظر دما و فشار معینی تنظیم شود. دستگاه ها مجهز و پیشرفته هستند و دارای سرعت و دقت بالایی می باشند.

برای تولید و ساخت این محصول از فلزاتی مانند آلومینیوم، کروم و نیکل استفاده می شود و این کار از طریق تجزیه بخارات این فلزها انجام می شود. فلز مورد نظر حرارت داده می شود و در شرایط خلا تبخیر می شود. بخار متراکم می شود و بر روی فیلم پلیمری سرد در نقطه ای پایین تر از بخار فلز پوشش داده می شود. این محصول بسیار نازک تر از پوشش فلز مورد استفاده است.

این پاکت ها مانع نفوذ هوا به داخل می شوند و به این ترتیب از فاسد شدن مواد غذایی تا مدت طولانی جلوگیری می کنند. این محصولات حسن دیگری که دارند این است که دارای زیپ هستند که به راحتی باز و بسته می شود. پاکت های شفاف به صورت سه طرف دوخت و یک رو متالایز وجود دارند و در صنایع بسته بندی آجیل، خشکبار، ادویه جات و سایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

لیست قیمت انواع پاکت های بسته بندی متالایز

قیمت پاکت بسته بندی متالایز با توجه به شرایط بازار متغیر است. این مورد از عوامل متعددی تاثیر می پذیرد. یکی از این فاکتور ها قیمت فلزی است که محصول از آن ساخته شده است؛ که به طور مستقیم بر هزینه پاکت تاثیر گذار است. قیمت پاکت سه طرف دوخت به طور کلی به جنس آن نیز بستگی دارد. به طور مثال قیمت پاکت های نایلونی با کاغذی متفاوت است و با توجه به استحکام آن تعیین می گردد.

تولید کنندگان برای راحتی مشتریان سایت های اینترنتی فراهم آورده اند، قیمت و سایر ویژگی های محصولات تولیدی خود را در سایت قرار می دهند. خریداران می توانند با مراجعه به این سایت ها لیست قیمت ها را مشاهده کنند و محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. انواع مختلف این پاکت ها قیمت های متفاوتی دارند که البته برند و کارخانه تولید کننده نیز در تعیین نرخ آن ها موثر است.

از عوامل تاثیرگذار دیگر بر قیمت می توان به چاپ روی بسته اشاره نمود. هزینه چاپ بستگی به نوع چاپ و مقدار آن دارد. چاپ رنگی و یا سیاه تاثیر متفاوتی بر هزینه آن دارد. برای اطلاع بهتر و دقیق تر می توان با مشاوران تماس برقرار نمود و با آن ها در مورد هزینه ها و … مشورت گرفت.

نگرانی ها برای محیط زیست و رفاه مصرف کنندگان در اولویت است. بنابراین، توسعه فناوری های جدید شامل ارزیابی اثرات زیست محیطی ناشی از بسته بندی های جدید و مواد آن، چه در فرآیند تولید و چه بعد از استفاده باید مورد توجه تولید کنندگان قرار گیرد. یکی از فناوری های جدید برای بسته بندی مواد، پاکت های سه طرف دوخت هستند که مزیت های فراوانی برای محیط زیست، فروشندگان و خریداران دارند. قیمت عمده پاکت سه طرف دوخت در بازار بسیار مناسب و به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *