چاپ هلیو گراور

 چاپ هلیو گراور

هلیوگراور (یا روتوگراور) نوعی فرایند چاپ intaglio (حکامی روی فلز) است که شامل حکاکی تصویر بر روی یک استوانه (فلزی) است. در چاپ هلیو ، تصویر بر روی یک استوانه حک می شود و مانند چاپ افست و فلکسوگرافی ، از یک ماشین چاپ دوار استفاده می شود. در چاپ هلیو سطح چاپ شونده ( فیلم – کاغذ ) بین دو غلطک قرار میگیرد. غلطک اول سیلندر چاپ میباشد که نقش طرحی که میخواهیم چاپ شود روی آن حکاکی شده است و غلطک دوم غلطکی لاستیکی است که باعث ترنسفر یکنواخت مرکب میشود.

در این روش چاپ، سیلندر چاپ داخل سینی پر از مرکب قرار میگیرد مرکب وارد حفره های ایجاد شده میگردد سپس توسط تیغه ای مرکب اضافه ار روی سیلندر گرفته میشود و فقط داخل حفره ها مرکب باقی میماند. با چرخش سیلند ر ، مرکب به سطح چاپ شونده منتقل میگردد و نقش مورد نظر شکل میگیرد. سپس سطح چاپ شونده از خشک کن عبور می کند تا مرکب خشک شده و قبل از ورود به واحد رنگ بعدی کاملاً خشک شود. در چاپ هلیوگراور هر واحد چاپ برای یک رنگ است ، به طور معمول رنگهای اصلی شامل CMYK و سفید می باشد.

سیلندر چاپ

با حکاکی طرح مورد نظر بر روی سطح سیلندر چاپ طرح مورد نظر شکل میگیرد . برای این منظور ابتدا لوله آهنی به محیطی که با توجه به طرح محصول ساخته شده است آماده میشود سپس سطح لوله آهنی با مس آبکاری میشود ، بعد از مرحله آبکاری با الماسه های از جنس کرافیت یا لیزر یا حکاکی شیمیایی اطرح مورد نظر روی مس کنده کاری میشود .عمق و تراکم ایجاد شده توسط الماسه باعث ایجاد طرح با سایه روشن رنگ میگردد. پس از انمام حکاکی سیلندر آبکاری کرم گردیده و وارد مرحله چاپ مبشود.

مزیتهای چاپ هلیو

  • سرعت چاپ بالا
  • ارزانتر بودن چاپ
  • مقدار ضایعات کم تولید
  • راحتر بودن پروسه تولید

شرکت رسام پک به عنوان یکی از پیشروترین مجموعه های فعال در صنعت چاپ و بسته بندی این آمادگی را دارد که انواع پاکت بسته بندی را مطابق با سلیقه و نیاز مشتری و با استفاده از چاپ هلیو گراور عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *