کیسه پلی اتیلن

کیسه پلی اتیلن

کیسه پلی اتیلن بیشتر معروف به کیسه مواد پتروشیمی است که به علت تولید به روش سه لایه دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است و می تواند وزن سنگین مواد اولیه پتروشیمی را در بسته بندی های بزرگ تحمل کند.  از همین رو این محصول در بسته بندی های شکیل تر و قابل تماس با مواد غذایی یکی بهترین و خوش قیمت ترین انتخاب ها برای بسته بندی مواد غذایی هماند برنج و حبوبات و دیگر غلات است. اگر اطلاعات کافی در مورد پلی اتیلن و کاربرد های آن ندارید، پیشنهاد می کنیم با ما در این مطلب پلی اتیلن چیست، از مجله رسام پک، فروشگاه پاکت بسته‌بندی همراه باشید، تا بهتر با این مواد و کاربرد های آن آشنا شوید.

تفاوت کیسه پروپیلن با کیسه پلی اتیلن

تفاوت‌های کیسه پروپیلن و با کیسه پلی اتیلن به شرح زیر است:

  • همانطور که از نام این دو محصول پیداست تفاوت آن ها در زنجیر تشکیل دهنده کربنی آن است، پلی اتیلن تشکیل شده از یک کربن و دو هیدروژن است اما پروپلین دارای ساختار پیچیده تری است. (پروپیلن در اصل همان گونی است اما پلی اتیلن دارای سطح صاف و نرم است)
  • اگر بخواهیم از لحاظ کاربردی این دو نوع را مقایسه کنیم، می توان گفت که از لحاظ کاربردی تفاوتی ندارند و هر کدام می تواند جایگزین دیگری شود.
  • پلی پروپیلن سفت تر از پلی اتیلن است و استحکام بالاتری دارد ( پلی اتیلن سه لایه دارای مقاومت نسبتا یکسان با پلی پروپیلن است)
  • مقاومت پروپیلن در برابر ترک خوردگی بسیار بالاتر از پلی اتیلن است اما از طرفی پلی اتیلن دارای کشسانی بیشتری در صورتی که پروپلین اصلا قابلیت کشسانی ندارد.
  • در صورت جرقه گیری پلی اتیلن چاپ پذیری آن بسیار بیشتر از پلی پروپلین است.
  • پلی اتیلن در برابر خواص فیزیکی و ضربه پذیری بسیار بهتر از پروپیلن است، به طور مثال در هوای سرد و گرم به احتمال زیاد کیسه های پلی پروپلین دچار شکستگی می شود در صورتی که برای پلی اتیلن این مشکلات پیش نخواهد آمد.
  • پلی اتیلن دارای جنس نرم با قابلیت انعطاف پذیری بالا است در صورتی که پروپیلن دارای جنس خشک بدون قابلیت انعطاف پذیری است.
  • خاصیت بازیافت پذیری پلی اتیلن بیشتر از پلی پروپیلن است.
  • کیسه های پلی اتیلنی سه لایه دارای استحکام کمتری نسبت به کیسه پروپلین است که ظایعات بیشتری هم تولید می کند اما قابلیت چاپ پذیری بسیار بیشتری دارد و از لحاظ جنسی و ظاهری چشم گیر تر است.
  • در کل اگر تنها به فکر یک بسته بندی ارزان قیمت هستید پیشنهاد ما مواد پلی پروپیلن است اما اگر به فکر ظاهر بسته بندی، برند سازی و تبلیغات و این دسته از موارد هستید حتما از کیسه مواد پلی اتیلنی استفاده کنید.

گونی پلی اتیلن در چه مواردی کاربرد دارد؟

این محصول دارای کاربرد بسیار وسیعی در صنعت های گوناگونی است و تنها کاربرد آن تنها برای بسته بندی و کیسه مواد پتروشیمی نیست، از دیگر کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشاورزی
  • کود
  • صنایع غذایی و لبنیاتی
  • کاشی و سرامیک
  • خوراک دام و طیور و آبزیان
  • انواع پودر
  • انواع دارو
  • و …

به طور کلی هر محصولی یا کالایی که دارای وزن بالایی است را می توان با کیسه های پلی اتیلنی بسته بندی کرد، فرقی هم نمی کند که مواد پلی اتیلنی باشد یا خوراکی و …

قیمت کیسه مواد پتروشیمی

کیسه های پلی اتیلن به این علت که برای بسته بندی خود مواد پلی اتیلنی پتروشیمی استفاده می شود به کیسه مواد پتروشیمی، کیسه مواد پلی اتیلن و گونی پلی اتیلن هم شناخته می شود. قیمت کیسه مواد پتروشیمی ای که توسط رسام پک تولید می شود با توجه به قیمت روز مواد پتروشیمی بر حسب هر کیلو گرم اعلام می شود، تولید این محصول می تواند با مواد درجه 2 ضایعات خود کارخانه یا مواد اولیه خودتان باشد، تا قیمت نهایی به صورت چشم گیری کاهش پیدا کند.

کیسه پلی اتیلن سه لایه

یکی از مقاوم ترین بسته بندی هایی که از پلی اتیلن به دست می اید و قادر به تحمل وزن های بالا است، کیسه پلی اتیلنی سه لایه می باشد. از این نوع برای بسته بندی سنگین وزنی همانند برنج، کود، مواد کشاورزی، بسته بندی مواد خوراکی وزن بالا و … استفاده می شود. دارای قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه های متالایز، opp و این نوع بسته بندی‌های گران قیمت می‌باشد. برای تولید نمونه های سه لایه از دستگاهی کاملا متفاوت استفاده می شود، که باعث می شود سه لایه پلی اتیلن از ماردون خارج و روی یکدیگر لمینت شود به طوری که انگار یک لایه می باشد.

پاکت های فود گرید پلی اتیلن و کاربرد آن

تنها مصرف کیسه های پلی اتیلنی برای مواد اولیه یا همان پلی اتیلن نیست، بلکه برای هر نوع از بسته بندی کالا و مواد غذایی که وزن بالایی دارد و بسته بندی باید مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد استفاده می شود. فود گرید چیست؟ به کلیه بسته بندی هایی که قابلیت تماس با مواد غذایی را دارد و چاپ از بیرون انجام می شود فودگرید می گویند. برای کیسه مواد پلی اتیلنی از مواد فود گرید استفاده نمی شود، اما برای بسته بندی  مواد غذایی همانند برنج باید از مواد اولیه فود گرید استفاده کنید تا بسته بندی قابل تماس با مواد غذایی شود، همینطور نحوه تولید پاکت پلی اتیلن طوری است، که باعث می شود چاپ به هیچ وجه با مواد داخل آن در تماس نباشد.

دوخت کیسه

شرکت رسام پک به دو صورت می تواند پلی اتیلن را به شما تحویل دهید که عبارتند از :

فیلم یا همان رول پلی اتیلن

می توان نمونه مورد نظر شما را تولید و در صورت نیاز چاپ کرد.  سپس رول خام به شما تحویل داده شود که کاری های دوخت بسته بندی به عهده خود شما خواهد بود. که نیازمند یک دستگاه دوخت و توزین است.

تحویل به صورت دوخت خورده ( پاکت پلی اتیلن )

در صورتی که مشتری به صورت دوخت خورده سفارش دهد، ما به صورت پاکت پلی اتیلن بسته بندی را تحویل خواهیم داد، فقط زحمت پر کردن بسته‌بندی به عهده شما خواهد بود.

چاپ روی پلی اتیلن

شرکت تولید کننده محصولات پلی اتیلنی رسام پک قادر به چاپ روی پلی اتیلن از 1 تا 12 رنگ FULL HD است. با دو متد چاپی فلکسو و هلیو با توجه به نوع و حجم سفارش انجام می شود. کیفیت چاپ به صورت تضمینی با تضمین مشخص شدن ریزترین جزییات گارانتی می شود.

کیسه پلی اتیلن چیست ؟

برای بسته‌بندی مواد پتروشیمی از پلی اتیلن سه لایه استفاده می شود، که به علت وزن بالا مواد و طول عمر بالا نیازمند بسته بندی ای با استحکام بالا است. این بسته بندی با نام های دیگری همانند گونی پلی اتیلن، کیسه مواد و پاکت پلی اتیلن هم شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *